STEAM kennismodules

Module Programmeren

Programmeren met Scratch. Door middel van allerlei leuke opdrachten gaan leerlingen leren programmeren met Scratch. Dankzij een goede uitleg gaan ze steeds een stapje verder.

Module Pneumatiek

In deze module ga je ontdekken wat pneumatiek precies is en hoe jij ermee te maken krijgt. Daarnaast ga je zelf via een aantal opdrachten verschillende pneumatische installaties bouwen.

Module Tuinontwerp

In deze module module ga je ervaren hoe technologie voor jou werkt, leer je een 2D en 3D tekening maken en ga je in opdracht van een klant een tuinontwerp maken.

Module Duurzame energie

In deze module ga je ontdekken wat Duurzame energie precies is en hoe jij ermee te maken krijgt. Daarnaast ga je zelf, door middel van een aantal opdrachten, aan de slag met duurzame energie.

Module Robotica

In deze module ga je aan de slag met robotica. Je ontdekt hoe robots werken (sense, think, act) en gaat daarnaast zelf een aantal robots bouwen en programmeren.

Module Lasersnijden

In deze module ga je zelfstandig aan de slag met lasersnijden. Ontdek de werking van LaserBox en ontwerp en bouw je eigen huis.

Module 3D printen

In deze module ga je ontdekken en onderzoeken wat een 3D printers nu precies is, en hoe je een 3D tekening moet maken om de 3D printer aan het werk te zetten.

Module 3D tuin ontwerpen

In deze module ga jij ontdekken en leren hoe je met garDsign software een 3D tuin ontwerp te kunnen maken en presenteren.

  • Hoofdstukken: 7
  • Tijdsinvestering: 9 uur

Module Farmbot

In deze module ga je ontdekken hoe de Farmbot een teeltproces automatiseert en ga je leren hoe je deze kunt programmeren en toepassen.

Module Virtual Reality

In deze module ga jij ontdekken wat VR is en ga je leren hoe je dit kunt toepassen in verschillende praktijksituaties. Jij gaat aan de slag met VR brillen en het maken van 360 graden content.

Module Industriële robotica

In deze module ga je ontdekken wat industriele robotica of ook wel industrie 4.0 genoemd nu precies betekend en leer je hoe jij dit kunt toepassen in de praktijk.

  • Hoofdstukken: 4
  • Tijdsinvestering: 21 uur

Module ontwerpen met Fusion 360

In deze module ga je ontdekken en leren hoe je met Fusion 360 digitaal producten kunt ontwerpen en prototypen.

  • Hoofdstukken: 5
  • Tijdsinvestering: 13 uur

Module Slimme Technologie

Wat is slimme technologie nu precies? Hoe werkt het? In verschillende lessen maken leerlingen op een laagdrempelige manier kennis met slimmme technologie.

Module Temperatuur

Zelf experimenteren met verschillende leuke proeven omtrent temperatuur.

Gebaseerd op gebruik met de temperatuursensor van Vernier.

Module Drones

Leer alles over drones, de regels en het programmeren van drones. Door middel van onderzoekend leren gaan leerlingen aan de slag met drones zoals ze dat ook in de praktijk zouden toepassen.