STEAM kennismodules

Module Programmeren

In deze module ga je leren hoe de algemene werking van een computer in elkaar zit en hoe je dit kunt programmeren met de universele visuele programmeertaal Scratch.

  • Hoofdstukken: 8
  • Tijdsinvestering: 8 uur 

Module Pneumatiek

In deze module ga je ontdekken wat pneumatiek precies is en hoe jij ermee te maken krijgt. Daarnaast ga je zelf via een aantal opdrachten verschillende pneumatische installaties bouwen.

Module Duurzame energie

In deze module ga je ontdekken wat Duurzame energie precies is en hoe jij ermee te maken krijgt. Daarnaast ga je zelf, door middel van een aantal opdrachten, aan de slag met duurzame energie.

Module Content Creator AR/VR

In deze module ga je leren via Fectar hoe je eigen content kan creëren.

  • Hoofdstukken: 4
  • Tijdsinvestering: 14 uur

Module 2D ontwerpen xTool P2

In deze module ga je leren wat een 2D ontwerp is en hoe je deze kunt maken met de nieuwe xTool software en lasersnijder

  • Hoofdstukken: 4
  • Tijdsinvestering: 8 uur 

Module 2D ontwerpen en lasersnijden met Laserbox software

In deze module ga je leren wat een 2D ontwerp is en hoe je deze kunt maken met de witte Makeblock lasersnijder

  • Hoofdstukken: 4
  • Tijdsinvestering: 8 uur

Module 3D ontwerpen en printen

In deze module ga je ontdekken wat een 3D tekenprogramma en 3D printer is en ga je leren hoe je dit kunt toepassen.

  • Hoofdstukken: 8
  • Tijdsinvestering: 12 uur

Module 3D tuin ontwerpen

In deze module ga jij ontdekken en leren hoe je met garDsign software een 3D tuin ontwerp te kunnen maken en presenteren.

  • Hoofdstukken: 7
  • Tijdsinvestering: 9 uur

Module Farmbot

In deze module ga je ontdekken hoe de Farmbot een teeltproces automatiseert en ga je leren hoe je deze kunt programmeren en toepassen.

Module Virtual Reality

In deze module ga jij ontdekken wat VR is en ga je leren hoe je dit kunt toepassen in verschillende praktijksituaties. Jij gaat aan de slag met VR brillen en het maken van 360 graden content.

Module Industriële robotica

In deze module ga je ontdekken wat industriele robotica of ook wel industrie 4.0 genoemd nu precies betekend en leer je hoe jij dit kunt toepassen in de praktijk.

  • Hoofdstukken: 4
  • Tijdsinvestering: 21 uur

Module ontwerpen met Fusion 360

In deze module ga je ontdekken en leren hoe je met Fusion 360 digitaal producten kunt ontwerpen en prototypen.

  • Hoofdstukken: 5
  • Tijdsinvestering: 13 uur

Ontwerpen en onderzoeken

In deze module maak je kennis met twee stappenplannen die je helpen om ontwerp- en onderzoeksopdrachten tot een goed eindresultaat te brengen.

  • Hoofdstukken: 7
  • Tijdsinvestering: 16 uur

Module Temperatuur

Zelf experimenteren met verschillende leuke proeven omtrent temperatuur.

Gebaseerd op gebruik met de temperatuursensor van Vernier.

  • Hoofdstukken: 10
  • Tijdsinvestering: 10 uur

Module Drones

Leer alles over drones, de regels en het programmeren van drones. Door middel van onderzoekend leren gaan leerlingen aan de slag met drones zoals ze dat ook in de praktijk zouden toepassen.

  • Hoofdstukken: 11
  • Tijdsinvestering: 28 uur 

Module Slimme Technologie

Wat is slimme technologie nu precies? Hoe werkt het? In verschillende lessen maken leerlingen op een laagdrempelige manier kennis met slimmme technologie.

  • Hoofdstukken: 5
  • Tijdsinvestering: 24 uur 

Module Arduino

In deze module leer je meer over de verschillende toepassingen van Arduino. Van de eerste programmeerstapjes tot parallelschakelingen.

  • Hoofdstukken: 10
  • Tijdsinvestering: 28 uur 

Module Robotica

In deze module ga je leren wat robotica is en hoe je hiermee een taak of een proces kunt automatiseren.

  • Hoofdstukken: 9
  • Tijdsinvestering: 15 uur