STEAM kennismodules
Module Programmeren
Programmeren met Scratch. Door middel van allerlei leuke opdrachten gaan leerlingen leren programmeren met Scratch. Dankzij een goede uitleg gaan ze steeds een stapje verder.
Module Pneumatiek
In deze module ga je ontdekken wat pneumatiek precies is en hoe jij ermee te maken krijgt. Daarnaast ga je zelf via een aantal opdrachten verschillende pneumatische installaties bouwen.
Module Tuinontwerp
In deze module module ga je ervaren hoe technologie voor jou werkt, leer je een 2D en 3D tekening maken en ga je in opdracht van een klant een tuinontwerp maken.
Module Duurzame energie
In deze module ga je ontdekken wat Duurzame energie precies is en hoe jij ermee te maken krijgt. Daarnaast ga je zelf, door middel van een aantal opdrachten, aan de slag met duurzame energie.
Module Robotica
In deze module ga je aan de slag met robotica. Je ontdekt hoe robots werken (sense, think, act) en gaat daarnaast zelf een aantal robots bouwen en programmeren.
Module Lasersnijden
In deze module ga je zelfstandig aan de slag met lasersnijden. Ontdek de werking van LaserBox en ontwerp en bouw je eigen huis.
Module 3D printen
In deze module ga je ontdekken en onderzoeken wat een 3D printers nu precies is, en hoe je een 3D tekening moet maken om de 3D printer aan het werk te zetten.
Module 3D tuin ontwerpen
In deze module ga jij ontdekken en leren hoe je met garDsign software een 3D tuin ontwerp te kunnen maken en presenteren.
- Hoofdstukken: 7
- Tijdsinvestering: 9 uur
Module Farmbot
In deze module ga je ontdekken hoe de Farmbot een teeltproces automatiseert en ga je leren hoe je deze kunt programmeren en toepassen.
Module Virtual Reality
In deze module ga jij ontdekken wat VR is en ga je leren hoe je dit kunt toepassen in verschillende praktijksituaties. Jij gaat aan de slag met VR brillen en het maken van 360 graden content.
Module Industriële robotica
In deze module ga je ontdekken wat industriele robotica of ook wel industrie 4.0 genoemd nu precies betekend en leer je hoe jij dit kunt toepassen in de praktijk.
- Hoofdstukken: 4
- Tijdsinvestering: 21 uur
Module ontwerpen met Fusion 360
In deze module ga je ontdekken en leren hoe je met Fusion 360 digitaal producten kunt ontwerpen en prototypen.
- Hoofdstukken: 5
- Tijdsinvestering: 13 uur
Module Slimme Technologie
Wat is slimme technologie nu precies? Hoe werkt het? In verschillende lessen maken leerlingen op een laagdrempelige manier kennis met slimmme technologie.
Module Temperatuur
Zelf experimenteren met verschillende leuke proeven omtrent temperatuur.
Gebaseerd op gebruik met de temperatuursensor van Vernier.
Module Drones
Leer alles over drones, de regels en het programmeren van drones. Door middel van onderzoekend leren gaan leerlingen aan de slag met drones zoals ze dat ook in de praktijk zouden toepassen.