STEAM kennismodules
Module Programmeren
In deze module ga je leren hoe de algemene werking van een computer in elkaar zit en hoe je dit kunt programmeren met de universele visuele programmeertaal Scratch.
- Hoofdstukken: 8
- Tijdsinvestering: 8 uur
Module Pneumatiek
In deze module ga je ontdekken wat pneumatiek precies is en hoe jij ermee te maken krijgt. Daarnaast ga je zelf via een aantal opdrachten verschillende pneumatische installaties bouwen.
Module Duurzame energie
In deze module ga je ontdekken wat Duurzame energie precies is en hoe jij ermee te maken krijgt. Daarnaast ga je zelf, door middel van een aantal opdrachten, aan de slag met duurzame energie.
Module Content Creator AR/VR
In deze module ga je leren via Fectar hoe je eigen content kan creëren.
- Hoofdstukken: 4
- Tijdsinvestering: 14 uur
Module 2D ontwerpen xTool P2
In deze module ga je leren wat een 2D ontwerp is en hoe je deze kunt maken met de nieuwe xTool software en lasersnijder
- Hoofdstukken: 4
- Tijdsinvestering: 8 uur
Module 2D ontwerpen en lasersnijden met Laserbox software
In deze module ga je leren wat een 2D ontwerp is en hoe je deze kunt maken met de witte Makeblock lasersnijder
- Hoofdstukken: 4
- Tijdsinvestering: 8 uur
Module 3D ontwerpen en printen
In deze module ga je ontdekken wat een 3D tekenprogramma en 3D printer is en ga je leren hoe je dit kunt toepassen.
- Hoofdstukken: 8
- Tijdsinvestering: 12 uur
Module 3D tuin ontwerpen
In deze module ga jij ontdekken en leren hoe je met garDsign software een 3D tuin ontwerp te kunnen maken en presenteren.
- Hoofdstukken: 7
- Tijdsinvestering: 9 uur
Module Farmbot
In deze module ga je ontdekken hoe de Farmbot een teeltproces automatiseert en ga je leren hoe je deze kunt programmeren en toepassen.
Module Virtual Reality
In deze module ga jij ontdekken wat VR is en ga je leren hoe je dit kunt toepassen in verschillende praktijksituaties. Jij gaat aan de slag met VR brillen en het maken van 360 graden content.
Module Industriële robotica
In deze module ga je ontdekken wat industriele robotica of ook wel industrie 4.0 genoemd nu precies betekend en leer je hoe jij dit kunt toepassen in de praktijk.
- Hoofdstukken: 4
- Tijdsinvestering: 21 uur
Module ontwerpen met Fusion 360
In deze module ga je ontdekken en leren hoe je met Fusion 360 digitaal producten kunt ontwerpen en prototypen.
- Hoofdstukken: 5
- Tijdsinvestering: 13 uur
Ontwerpen en onderzoeken
In deze module maak je kennis met twee stappenplannen die je helpen om ontwerp- en onderzoeksopdrachten tot een goed eindresultaat te brengen.
- Hoofdstukken: 7
- Tijdsinvestering: 16 uur
Module Temperatuur
Zelf experimenteren met verschillende leuke proeven omtrent temperatuur.
Gebaseerd op gebruik met de temperatuursensor van Vernier.
- Hoofdstukken: 10
- Tijdsinvestering: 10 uur
Module Drones
Leer alles over drones, de regels en het programmeren van drones. Door middel van onderzoekend leren gaan leerlingen aan de slag met drones zoals ze dat ook in de praktijk zouden toepassen.
- Hoofdstukken: 11
- Tijdsinvestering: 28 uur
Module Slimme Technologie
Wat is slimme technologie nu precies? Hoe werkt het? In verschillende lessen maken leerlingen op een laagdrempelige manier kennis met slimmme technologie.
- Hoofdstukken: 5
- Tijdsinvestering: 24 uur
Module Arduino
In deze module leer je meer over de verschillende toepassingen van Arduino. Van de eerste programmeerstapjes tot parallelschakelingen.
- Hoofdstukken: 10
- Tijdsinvestering: 28 uur
Module Robotica
In deze module ga je leren wat robotica is en hoe je hiermee een taak of een proces kunt automatiseren.
- Hoofdstukken: 9
- Tijdsinvestering: 15 uur
Module Dobot
In deze module leer je meer over de verschillende toepassingen van de Dobot Magician.